Kerajaan Baru Iraq dikuasai “SYIAH”

Terasa amat sedih & marah di atas apa yg terjadi, maka saya coretkan skit di alam maya ni…

Setelah sekian lama Amerika Syarikat menguasai bumi anbia Iraq setelah kejatuhan kerajaan Saddam Hussein. Kini memasuki tahun 2012, era baru dimana kerajaan baru dibentuk dengan “Syiah” diberi kuasa baru untuk mentadbir negara.

Berdasarkan laporan daripada CBCNews, walaupun Iraq mempunyai populasi ahli SUNNAH melebihi SYIAH, namun didalam kabinet pimpinan kerajaan tiada langsung wakil daripada ahli SUNNAH (Negara Demokrasi apa ni??).

Apa yang amat menjengkelkan ialah SUNNAH juga dinafikan hak bersuara, masuk universiti, bekerja dalam sektor awam, serta mereka juga digelar pelarian di bumi sendiri.

Dengan ketiadaan Amerika Syarikat yang kononnya dulu ingin menjaga keamanan di Iraq namun sebaliknya berlaku dimana keadaan semakin huru-hara di hampir merata tempat dibumi suci ini.
Melihat keadaan yang semakin parah, Pejuang-pejuang jihad Islamiah SUNNAH kini terus berjuang untuk mengembalikan kedaulatan tanah tumpah darah mereka. Berbekalkan iman dan semangat jihad yang tinggi, pejuang Islam tanpa kenal erti putus asa berjuang menentang penindasan dan keganasan yang dilakukan golongan SYIAH.

Saya menyeru dan merayu semua rakan-rakan mendoakan keselamatan dan kejayaan saudara kita di Iraq. Insyaallah….

About haizamvnice

Orang biasa yang ingin mencuba sesuatu yang baru.
This entry was posted in Niaga and tagged . Bookmark the permalink.

Tinggalkan komen